ללמוד וללמד ולהפיץ תורת משה אלשיך הקדוש

מכון האלשיך

החברה המודרנית נשענת על תרבות "המכנה המשותף הנמוך" וניזונה מאמצעי תקשורת מעטים, ולרוב מעיתונות צהובה המזלזלת בערכי המוסר. לאור המצב הנוכחי יש קושי בלבקש מההמונים תשומת לב לערכי הרוחניות בזמן שדווקא התקשורת להמונים מטפחת ערכי גלובליזציה וסוגדת לגיבורי תרבות שוליים, כוהני תרבות משתנה ולא מתחדשת. כתוצאה מכך, המצב רק הולך ומחמיר כאשר אנו עדים לתופעה עולמית של תנועה מהשוליים למרכז. חיי היומיום מנוהלים על פי סקרי דעת קהל ואחוזי צפיה לטלוויזיה. ובכל זאת, דווקא בעידן האי-וודאות המודרני הזה מתעורר לפתע ובאופן פרדוקסאלי הניצוץ האלוקי הטמון בכל אחד מאיתנו המצית את מנוע הצמיחה רוחנית ולמעצב זהות יהודית ערכית מתוך אמונה שאין לך אדם שאין לו שעה מתאימה למימוש ייעודו ותפקידו בעולם הזה. 

החזרה לרוחניות שורשית באה כתנועת נגד וכחיזוק יסודות זהות יהודית וכהכרזה בזכות קיומו של עם ישראל, יעודו, אמונה במורשתו ובחיוניות הגשמת תפקידו בעולם. בימים אלה צו השעה מורה לפתיחת ארון הספרים היהודי בכדי להבין, צו הקורא לעם הספר לחזור למסורת אבותיו ולספריו, מחייב לפעול ולהשפיע ביעילות נגד הדרדרות המוסר, האי שוויון והאלימות בשיח החברתי. צווים אלו, הם כיווני דרך להחזרת משמעות לחיים עם תכלית. הצעד הראשון המתבקש בלהתניע המהלך המהפכני מחייב  קודם כל להיפרד מהשיגרה האופפת את חיינו ולהתחבר לעצמינו עד להפוך אידאה לאורח חיים. 

לחדש חידושים לאמיתה של תורה

כידוע ליודעי ח"ן חייהן של הנשמות אינם מוגבלים על ידי הממד של זמן ומרחב ובכן ראש המכון כתלמידו הרעיוני של רבינו משה אלשיך הקדוש שחי במאה ה- 16 מוצא ברבינו מענה ודמוי לחיכוי לכל מי שחשקה נפשו בלדרוש דרש עם דגש לפנימיות התורה. המכון שם לו למטרה עליונה הפצת תורת משה אלשיך הקדוש שרבים אוהבים את סגנונו היחודי עד שאין לך דרשן שלא ציטט את דבריו בדרשותיו על התנ"ך. המכון עוסק בלימוד ספרי רבינו משה אלשיך  שמהותם מחשבת ישראל  על אמונה וצפיה לגאולה העתידה,  על מוסר האבות ועל מדות טובות. המכון מריץ פלטפורמה נסיונית ובלבדית ברוח "ותן חלקנו בתורתך", המעודדת פרשנות לתנ"ך והמזכה את דורנו לחדש חידושים לאמיתה של תורה. בהתייחסות חדשה ומקורית ולו רק בגלל שהעולם והאנושות משתנים בשל מהפיכת האינטרנט והרשתות החברתיות בה צומח זן חדש של יהודי שהגדרנו כנטורדוקס  המקוון לחזית  הקישוריות ובהלצה מכונה "מחסידי גוגל ווויקיפדיה".  ובהתחדש דבר אמת, זהו חלקנו אומר השל"ה הקדוש. "ובאמת היא תורתו יתברך, ואין אנו רק שאנו מוציאין דבר הכמוס לאור על ידי נשמותינו שהיא ממקור הדבר הזה". בפירושו אלשיך הקדוש הלך בדרך הסוד, נהג בראשית דרשותיו להקשות קושיות ולהעלות תמיהות ואח"כ בתוך דבריו תירץ את הקושיות ויישב את התמיהות. לכתיבת חידוש על הפרשה או תירוץ נוסף לאותם קושיות ותמיהות כנס כאן.   


מודעות פרסומת

תגובות על: "מכון האלשיך" (1)

  1. כידוע ליודעי ח"ן חייהן של הנשמות אינם מוגבלים על ידי הממד של זמן ומרחב ובכן ראש המכון כתלמידו הרעיוני של רבינו משה אלשיך הקדוש שחי במאה ה- 16 מוצא ברבינו מענה ודמוי לחיכוי לכל מי שחשקה נפשו בלדרוש דרש עם דגש לפנימיות התורה. המכון שם לו למטרה עליונה הפצת תורת משה אלשיך הקדוש שרבים אוהבים את סגנונו היחודי עד שאין לך דרשן שלא ציטט את דבריו בדרשותיו על התנ"ך. המכון עוסק בלימוד ספרי רבינו משה אלשיך שמהותם מחשבת ישראל על אמונה וצפיה לגאולה העתידה, על מוסר האבות ועל מדות טובות.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

ענן תגיות

%d בלוגרים אהבו את זה: